poniedziałek, 8 maja 2017

Moje fotograficzne inspiracje


Inspiracja, oprócz wyobraźni to bardzo ważna rzecz zwłaszcza dla początkującego fotografa. Na początku jesteśmy tylko my i nasz aparat, ale kiedy decydujemy się założyć bloga lub stronę na facebooku wkraczamy w świat internetowych obrazów. Komentują nam zdjęcia inni fotografowie, my też przeglądamy prace innych osób, aż w końcu trafiamy na takie gdzie myślimy sobie "wow, te zdjęcia są wspaniałe! Właśnie takie chciałabym robić!". I to jest właśnie to. Inspiracja leciutko nakreśla drogę do naszego własnego stylu, nad którym będziemy chcieli pracować. Zapala malutką lampkę w głowie.
I chociaż źródeł inspiracji jest mnóstwo, ja dzisiaj chciałabym skupić się na osobach. Przedstawiam Wam 13 osób, którymi pracami się inspiruję! Kolejność losowa. Wiem, że będę się powtarzać, ale zmrużcie na to oko :) 


1. Katarzyna Banaszek

Tej Pani chyba nie muszę nikomu przedstawiać! Dla mnie to absolutna, polska mistrzyni w kobiecych, kwiatowych i tanecznych fotografiach. Każda sesja zachwyca jeszcze bardziej niż poprzednia. Kasia robi duużo zdjęć, a ma się wrażenie, że jej pomysły nigdy się nie skończą. I bardzo dobrze, bo wykonuje kawał doskonałej roboty. Jej zdjęcia są mega naturalne i widać na nich po prostu czyste piękno. Potrafi wykorzystać każde miejsce w 100% i wyczarować niesamowite obrazy z cudownymi strojami, światłem i pięknymi modelkami. 


2. Natalia Żygłowicz

Zdjęcia Natalii są dla mnie zawsze ogromną dawką inspiracji. To dla mnie ideały  pod względem ostrości, czystości, przejrzystości. Nie wiem dokładnie jak to opisać, ale wystarczy spojrzeć na jej fotografie, by zrozumieć o co mi chodzi! Powiedziałabym, że najbardziej lubię jej bajkowe stylizacje, ale nie mogę, bo czy to bajkowe, czy zwyczajne, wszystkie są wspaniałe. W dodatku często na jej pracach króluje bokeh i mocne, nasycone kolory, co jest ogromnie bliskie i mojemu fotograficznemu sercu <3 


3. Elena Shumilova

Rosyjska Pani fotograf, która poprzez swoje zdjęcia przeniesie nas w fantastyczną, dziecięcą krainę pełną zabawy i beztroski. Na jej zdjęciach znajdziemy głównie dzieci, wraz ze zwierzętami, na tle uroczych wiejskich klimatów. Przeglądając ujęcia Eleny, na których panuje spokój i harmonia, to trochę jakbyśmy cofnęli się w czasie. Dużą rolę gra na nich, złapane w mistrzowski sposób światło.. Patrząc na takie zdjęcia, aż samemu chce się cofnąć do dzieciństwa. 





 4. Marta Job

Na zdjęcia Marty natrafiłam jeszcze na photoblogu. Chyba nie trudno odgadnąć co mnie w nich najbardziej urzekło. Bajkowe stylizacje, piękne miejsca no i kolory! Ale również to, że zdjęcia są takie szerokie, przez co fajnie podkreślona nie tylko stylizacja, ale także miejsce, w którym zdjęcie było robione. Lubię szerokie ujęcia :)




5. Pastelove Kadry

Moja największa inspiracja, jeśli chodzi o ludzkie emocje na zdjęciach. W każdym ujęciu tkwi niemal namacalna magia. W dodatku wspaniały, pastelowy styl, w którym są wykonane zdjęcia jest po prostu przepiękny i patrząc na te fotografie od razu wiadomo, kto jest autorem. I mimo, że tematy ślubne to chyba nie moja bajka, to uwielbiam przeglądać reportaże na Pastelowych Kadrach. Ale na tym się nie kończy.. Mamy tutaj również zdjęcia dziecięce, brzuszkowe, rodzinne. Wszystkie utrzymane we wspaniałych, trochę takich wiejskich, ale bajkowych klimatach. Moim marzeniem jest kiedyś osiągnąć taki poziom na swoich zdjęciach, bo według mnie każda ich praca jest idealna.
Chciałabym mieć ten duet na swoim własnym ślubie! I niewykluczone, że kiedyś może się tak stać :) 




6. Patrycja Wiaderek

Prace Patrycji są dla mnie szczególnie ważne, bo to one wyznaczyły mi, wspomnianą na początku wpisu, tę delikatną ścieżkę własnego stylu. I to było właśnie to - kolory, kolory i jeszcze raz kolory! Żywe i piękne. Ogromnie ubolewam, że ostatnio Patrycja tak mało udziela się fotograficznie, mimo, że dosyć często można złapać ją na instagramie. Mam ogromny głód co do jej sesji!




 7. Ania Jurga

Najmłodsza pani fotograf w moim zestawieniu, bo zaledwie 15 letnia Ania, ale nie dajcie się zwieść temu niewinnemu wiekowi, ponieważ ta dziewczyna zdążyła już nieźle zawojować na naszej "fotograficzno-bajkowej" scenie. I mimo jej młodego wieku, można się od niej bardzo dużo nauczyć. Sama korzystam z jej rad! A co do zdjęć? Po prostu b a j k a. Każda praca jest bardzo dokładnie dopracowana. Ania ma głowę pełną pomysłów, ciągle się rozwija i nie zdziwię się jeśli za kilka lat, będzie bardzo rozpoznawalną polską panią fotograf. Czego zresztą bardzo jej życzę i kibicuję, Sprawdźcie koniecznie jej profil!




8. Paulina Siwiec

Obserwuję Paulinę też jeszcze od czasów photobloga. Uwielbiam jej kadry, styl i stylizacje. Obróbka zdecydowanie nie jest tutaj na pierwszym miejscu, ale za to króluje naturalność i wyjątkowość każdej z modelek. Ogromnie podobają mi się jej współprace z Rockagirl albo z Retrofem. Każda sesja jest wyjątkowa, inna, przedstawia wspaniałe miejsca i ma niesamowity klimat.




9. Zatrzymując Czas

Tym razem niefotograficznie. Poznajcie młodą, podwójną mamę z bloga Zatrzymując Czas. Skąd taka inspiracja? Zdjęcia Angeliki po prostu są takie czyste i piękne, że aż brak mi słów. Prowadzi bloga typowo "mamowego" i chociaż to totalnie nie moje klimaty, to sama nie wiem dlaczego często do niego powracam i poczytuję. Obserwuję Angelikę regularnie na instagramie, zachwycając się uroczymi zdjęciami, z którymi wypływa miłość i szczęście. No jak się nie uśmiechać widząc tak słodkie maluchy i szczęśliwą rodzinkę? :) 



10. Karina Kiel

Kolejna pani fotograf, na której ujęciach królują motywy dziecięce, ale nie byle jakie! Są one do granic możliwości przepełnione magią. Ogromnie podziwiam jej styl. Każde zdjęcie jest idealnie dopracowane począwszy od strojów, póz, aż do przeróbki. Chylę czoło przed jej pracami!





11. Paula Kubiak

Osoba, od której w sumie wszystko się zaczęło. Byłam jeszcze wtedy w pierwszej gimnazjum, kiedy to natrafiłam na profil Pauli na facebooku. Fotografie pełne emocji, światła, piękne ujęcia. Nie miała wtedy bladego pojęcia o fotografii i nawet nie myślałam wtedy żeby wiązać z nią jakąś przyszłość, ale jej profil przejrzałam ze sto razy. Za każdym razem inspirował tak samo. Po kilku latach znalazłam Paulę z powrotem i chociaż teraz zajmuje się głównie fotografią dziecięcą, to w galeriach nadal wiszą te dawne zdjęcia, które do tej pory uwielbiam i często do nich wracam.




12. Adam Ławnik

A teraz coś nie-portretowego, bowiem chodzi o fotografię krajobrazową. Na profil pana Adama trafiłam dawno temu, w sumie pewnie przez przypadek. Jednak od razu pokochałam jego fotografie. Przedstawiają one w niesamowity sposób, jak piękny jest nasz kraj (i nie tylko nasz!). Każda miejscowość, drzewo, czy zwierzę. Mam wrażenie, że jego aparat sam chwyta magię z miejsc i zatrzymuje ją w swoich pracach. Koniecznie zobaczcie jego prace i każdy kto narzeka, że żyjemy w nieciekawym kraju niech od razu zmienia zdanie! 




13.Margarita Kareva

I kolejne moje guru jeśli chodzi o niebanalne zdjęcia. Rosyjscy fotografowie mają w sobie to coś i podobnie jak u wcześniejszych, tutaj też prace Margarity są dopracowane do granic możliwości. Widać, że troszczy się ona o każdy szczegół. Jej kadry tworzą nie tylko przepiękne modelki, ale też fenomenalne stroje! Najbardziej chyba podobają mi się ujęcia ze zwierzętami! 





PSy: Bardzo chciałam, żeby w kwietniu pojawiła się tutaj jakaś kwitnąca sesja, ale jak się okazuje umówienie się na zdjęcia to wcale nie jest taka prosta sprawa. Niby wszyscy mogą, ale jak przychodzi co do czego, to zostaje się sama z pomysłem. Klasyk. A kiedy w końcu już uda się z kimś na 100% umówić to pogoda krzyżuje plany. No ale nic. Nie ma narzekania, trzeba pracować dalej, a że bardzo zależało mi, żeby w jakiś sposób przerwać tę ciszę panującą na blogu, postanowiłam dodać wpis, który już od jakiegoś czasu wisiał w moich wersjach roboczych. Co do planowanych sesji... Jestem już na kilka umówiona, ale kiedy je zrealizuję to nie wiem.. Pogoda nie pociesza, a maj mam jakoś strasznie zawalony.. poza tym zbliża się koniec semestru, co jeszcze do mnie tak naprawdę nie dociera, ale chyba w końcu dotrze i trzeba będzie zacząć przeglądać notatki. No nic, jakoś to wszystko ogarnę :D 


Znacie osoby wymienione w tym wpisie? A kto dla Was jest największą fotograficzną inspiracją?



11 komentarzy:

  1. Znam praktycznie wszystkich z wymienionych fotografów.:D Dawniej śledziłam wiele polskich fotografek, ale na obecną chwilę to grono bardzo się zawęziło. Może zmienił się mój styl, a może zaczęłam dostrzegać coś, co mi się nie podoba? Nie chcę nikomu wytykać błędów, ale wiele osób mimo świetnych pomysłów nie szlifuje swoich fotografii pod kątem technicznym, na który zwracam sporą uwagę, dlatego zaczęłam oddalać się od ich zdjęć. Obecnie wśród moich polskich inspiracji królują Paulina Siwiec i Natalia Żygłowicz,
    a z zagranicznych Irene Rudnyk, Jessica Kobeissi, Anya Anti, Laura Zalenga i Kyle Thompson. C:

    Pogoda faktycznie nie rozpieszcza, ale nie możemy się poddawać! Ja też straciłam wiele planowanych kwiatowych sesji, uciekły mi magnolie, mimo to wierzę, że pogoda się polepszy i uchwycimy kolejne kwiatowe plenery, takie jak chociażby bzy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, jejku, wśród moich ulubieńców są jeszcze fenomenalni Adam Bird i Jovana Rikalo!

      Usuń
    2. Trzymam kciuki za dobrą pogodę dla nas obu! :D
      Ja głównie inspiruję się pracami polskich i rosyjskich fotografów :D ale bardzo chętnie zerknę na prace Twoich ulubieńców :)

      Usuń
  2. Znam kilka z tych osób- wszystkich Polaków :)

    Nie mam jednej osoby, która mnie inspiruje. Mam ich wiele, tak jak wiele jest pojedynczych fotografii, które zapierają dech i skłaniają do samorealizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podobnie, jednak mam kilku twórców, którzy są dla mnie wzorem i uwielbiam wracać do ich fotografii :)

      Usuń
  3. Nie zdziwiłam się ani trochę pierwszych osób które wymieniłaś bo tak jak Ty zachwycam się dziewczyn zdjęciami, pracami i moim marzeniem jest własnie dojść do takiego stopnia zdjęć <3 Paula Kubiak ? ja tak samo jak zaczęłam się troszkę interesować fotografia a prowadziłam pamiętnik na photo-blogu znalazłam Paule i jej piękne zdjęcia, jeszcze z jej psem które były i są dalej piękne! pamiętam jak dostałam swoje pierwsze lustro i napisałam do Pauli :D mamy kontakt ze sobą do dziś dzień :D niesamowita dziewczyna i robi piękne zdjęcia <3 Pozdrawiam ! :) :*
    https://monikawiecekphotos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, ale super! To prawda, Paula robi piękne zdjęcia i to właśnie jej fotograficzny photoblog był pierwszy, na którego zwróciłam uwagę :)

      Usuń
  4. kochana, nawet nie wiesz jak mi miło że znalazłam się na tej liście <3 !!! Dziękuję, sprawiłaś mi tym naprawdę ogromną przyjemność

    OdpowiedzUsuń
  5. 1,2,3,8 - też bardzo lubię :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń